تهران ، خیابان دکتر شریعتی , روبروی ایستـگاه مترو شریعتی , نبش خیابان زیبا , ساختمان زیبا پلاک 64-66 , طبقه سوم​ , واحد 9
تهران ، خیابان دکتر شریعتی , روبروی ایستـگاه مترو شریعتی , نبش خیابان زیبا , ساختمان زیبا پلاک 64-66 , طبقه سوم​ , واحد 9
021-91015050

عوامل ایجاد نویز در دوربین های مدار بسته

در این مقاله آموزشی قصد داریم با برخی از عوامل ایجاد نویز در تصاویر دوربین‌های مداربسته آشنا شویم. در بسیاری از مواقع در اجرای پروژه دوربین مداربسته تصاویر دچار نویز می‌شوند که در این مقاله به برخی از عوامل موثر در این زمینه می‌پردازیم.

1- نویز ناشی از کیفیت پایین یا خرابی تجهیزات :

استفاده از دوربین‌های بی‌کیفیت، مبدل‌های ضعیف، کابل‌های نامتناسب و نامرغوب، یا عدم تناسب موارد استفاده شده با نیازهای پروژه یکی از عوامل ایجاد نویز بر روی تصویر است. همچنین نویز تصویر می‌تواند ناشی از خرابی دوربین، شل یا قطع شدن اتصالات مبدل‌ها و یا ایجاد قطعی در کابل‌ها باشد.

2- نویز ناشی از منبع تغذیه :

منبع تغذیه می‌تواند یکی از دلایل ایجاد نویز باشد. در صورتیکه منبع تغذیه از لحاظ جریان متناسب با پروژه نباشد، یا امکان حذف عواملی همچون نوسانات یا قطع و وصل متناوب برق شهری را نداشته باشد، به عامل ایجاد نویز بر روی تصویر تبدیل می‌شود.

3- نویز نوری :

نویز نوری ناشی از نورپردازی محیط بوده و در اثر فرکانس نور به ویژه در لامپ‌های LED به وجود آمده و باعث ایجاد هاله‌های سیاه رنگ عمودی یا افقی بر روی تصویر می‌گردد. این نویز با نام نویز کرکره ای هم شناخته می‌شود.

4- نویز ناشی از اجرای نامناسب پروژه :

عدم رعایت استانداردها در اجرای پروژه و در نظر نگرفتن عواملی همچون طول کابل، نور محیط، نصب صحیح مبدل‌ها یا تعداد کابل‌های عبور داده شده از کنار یکدیگر، از عوامل ایجاد نویز بر روی تصویر هستند.

5- نویز شبانه :

نویز شبانه که به صورت برفکی در شب دیده می‌شود و ناشی از عدم تناسب سایز سنسور تصویر می‌باشد.

6- نویز ناشی از عوامل محیطی :

عواملی همچون میدان‌های الکترومغناطیسی شدید (مانند میدان الکترومغناطیسی ناشی از کابل‌های برق فشار قوی)، شدت نور شب و روز و دمای محیط می‌توانند باعث ایجاد نویز بر روی تصویر شوند.

همواره می‌توانید برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب بهترین و مناسب‌ترین تجهیزات برای اجرای پروژه‌های خود با تیم مهندسی فروش شرکت تدبیر اندیشان درسا در ارتباط باشید.